اخبار بین المللی, سلول درمانی, طب ترمیمی اخبار بین الملل
شماره: 31855
1398/06/02 - 09:38
تایید یک کارآزمایی بالینی جدید برای متاستاز مغزی مربوط به سرطان سینه

یک کارآزمایی بالینی برای تست یک درمان برای متاستاز سرطان سینه HER2+ به مغز در دست انجام است. متاستازهای مغزی از جمله شایع ترین متاستازهای سرطان سینه محسوب می شوند.

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، برخی از اشکال سرطان سینه با احتمال زیاد متاستاز به مغز همراه هستند. زمانی که این امر اتفاق می افتد، گزینه های درمانی بسیار محدود می شوند و پیش آگهی و کیفیت زندگی بسیار پایین می یابد. یک کارآزمایی بالینی تامین اعتبار شده بوسیله انستیتو پزشکی بازساختی کالیفرنیا(CRIM، 29/9 میلیون دلار) به سرپرستی دکتر سائول پرایسمن سعی دارد که از ورژن تغییر یافته به صورت ژنتیکی سلول های T خود فرد بیمار برای تخریب سلول های سرطانی مغز استفاده کند. سلول هایT با یک پروتئین موسوم به گیرنده آنتی ژن کایمریک(CAR) مدیفه شده اند که پروتئین توموری موسوم به HAR2 را شناسایی می کند.  این سلول های T تغییر یافته موسوم به CAR-T cells در ادامه به مغز بیماران تزریق می شوند و انتظار می رود که سلول های توموری HER2 مثبت را در مغز شناسایی و تخریب کنند.

متاستاز سرطان خبری شوکه کننده و ناراحت کننده برای بیماران سرطانی است و گزینه های اندکی برای بیمارانی وجود دارد که سرطان سینه آن ها به مغزشان متاستاز کرده است. امید می رود که CAR-T cell بتواند رویکردی امیدوار کننده و مهیج برای هدف قرار دادن متاستاز مغزی باشد.

پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved